סוגי פילאטיס

בתחילת המאה הקודמת פותחה שיטת פילאטיס על ידי ג'וזף פילאטיס, מתוך כוונה להתמודד עם חולשות שונות שהוא חש בשרירי הגוף שלנו. עם השנים השיטה הגיעה גם לארצות הבירת ולמדינות אחרות, והפכה לשיטה התעמלות מאוד פופולארית בענפי ספורט, ריקוד ותנועה רבים, בפרט מתוך כוונה להתמודד עם פציעות חוזרות ונשנות. בשנות התשעים השיטה הפכה להיות פופולארית בכל רחבי העולם, ומענף שמשמש בעיקר ספורטאים או רקדנים, היא הפכה להיות שיטה שהיא חלק ממאפייני טיפול שלמים.

עם השנים נוצרו תתי ענפים בתוך תחום זה ובמילים אחרות, בתוך הפילאטיס נוצרו שיטות טיפול ואימון שונות:

פילאטיס מכשירים – שיטה שמשלבת בתוכה שימוש במכשירים שונים, בין היתר, קפיצים, חבלים, כדורים ומשקולות. המטרה היא לייצר התנגדות אשר תשפר את הגמישות ותייצר כוח רב יותר.

פילאטיס שיקומי – שיטת טיפול שמיועדת לאנשים שמתמודדים עם פציעות באזורים שונים בגוף, כאבי גב, כאבי רגליים ועוד.

פילאטיס להריון ולידה – פילאטיס ייחוד שמיועד לנשים בתקופת הריון ואחרי לידה, תוך התחשבות בשינויים הגופניים וההורמונליים שהן חוות, מתוך כוונה לשפר את התנועה והגמישות שלהן.

פילאטיס מזרון – שיטת אימון וטיפול שמתבססת על תרגילים שאינם כוללים שום אלמנט חיצוני, אך ורק תנועות של הגוף. זאת מתוך כוונה גם לייצר גמישות אך גם בשביל להכיר את הגוף ולדעת כיצד אפשר לשמור עליו מפני פציעות.

פילאטיס למבוגרים – סוג מיוחד של שיעורים שמיועדים לאנשים מבוגרים מתוך כוונה למנוע מחלות ולעזור להם להתמודד עם קשיים פיזיולוגיים שונים.