פילאטיס בהיריון – האם נכון לעשות את זה

בעבר, כשנשים היו נכנסות להריון, הגישה היתה, שאסור להן לעשות שום דבר. בדרך כלל, היה נהוג לומר להן שעדיף שישבו או ישכבו, ולא יעשו התעמלות או פעילות גופנית אחרת, שכן זה עלול להזיק להן ולעובר.

עם השנים התפיסה הזאת השתנתה לגמרי, וכיום לא רק שנשים בוחרות לעשות את זה אלא שרופאים וגורמי מקצוע אחרים, מעודדים נשים לבצע פעילות גופנית ברמות שונות, גם אם קודם לכן הן לא נהגו לעשות כלל. זה נכון לגבי שחייה, הליכה, יוגה, התעמלות וכן לגבי פילאטיס בהיריון. יש לציין, שכיום אפשר למצוא גם נשים שרצות ורוכבות על אופניים בזמן היריון, וספורטאיות מקצועיות גם ממשיכות להתחרות בתחומים שונים עד לחודשים מתקדמים, כל זה כמובן בליווי ופיקוח של רופאים צמודים.

כאמור, אחד מסוגי ההתעמלות הכי הפופולאריים והכי מקובלים בתקופת היריון, ולא במקרה, זה פילאטיס בהיריון. מדובר על שיטת התעמלות שמטרתה לאפשר לנו לייצר גמישות ותנועתיות טובה יותר בגוף, על מנת שנוכל לעמוד, ללכת, לרוץ, בצורה הרבה יותר טוב, מבלי לגרום נזק לגוף, מבלי שנמצא את עצמנו מתמודדים עם כאבים באזורים שונים.

נשים בהיריון יכולות להפיק מסוג זה של התעמלות הרבה מאוד תועלת, בגלל שמבנה הגוף שלהן משתנה בתקופת ההיריון, והן צריכות לייצר גמישות ותנועתיות חדשה, כזו שמותאמת למבנה הגוף החדש שלהן. צריך לזכור, הן נושאות משקל כבד יותר, התנועות הופכות הרבה יותר קשות, וזה משפיע לא רק על הגוף מבחינה פיזית אלא גם על מערכת הנשימה. מעבר לכך, זה גם עוזר להתמודד עם שינויים הורמונאליים ונפשיים.

כיצד בוחרים היכן להתעמל

היום אפשר למצוא מגוון של מקומות בהם ניתן לבצע פעילות פילאטיס על בסיס קבוע, בין אם זה במרכזי ספורט, מתנ"סים, וכן אצל מאמנות שעובדות עם נשים באופן יחידני או קבוצתי.

צריך לציין, נשים שמעוניינות בכך, יכולות לרכוש ציוד ולעבוד בבית באופן עצמאי, בתנאי כמובן שהן יודעות כיצד לבצע את התרגילים והן עושות אותם בצורה בטוחה ורגועה, ואינן מנסות לעשות דברים שהם מעבר ליכולותיהן.