דף הבית >> מאמרים >> עייפות השריר   

 

עייפות השריר  (כאבי שרירים והתכווצות שרירים)

מאמץ פתאומי או ראשון של אדם בלתי מאומן עשוי לגרום לו לכאבי שרירים.
(הגוף ותפקודו עמ' 250).  כאבי השרירים מתחילים בין 12-24 שעות לאחר המאמץ, יכולים להחמיר יום לאחר מכן ולהמשך כ – 4-6 ימים.
 
התכווצות שרירים היא תופעה בה שריר או קבוצת שרירים מתכווצים בחוזקה התכווצות בלתי רצונית, בד"כ אחרי מאמץ חד גוני כגון שחייה או שינה. מתיחה מלאכותית תעזור בשיחרורו (הגוף ותפקודו, עמ' 250).
 
חלק מכאבי השרירים יכולים לנבוע מעייפות השריר, שמגיע למצב זה כתוצאה מהצטברות חומצת החלב ועליית חומציות הנוזל הבין תאי. לא רצוי להגיע למצב שבו השריר מתעייף, כיוון ששריר עייף מייצר חומצת חלב, שהיא למעשה רעל לגוף.
למרות שיכול להשתמע מכך שלא כדאי להתאמן, לא זו הכוונה. הכוונה היא שהאימון, אשר מטרתו השגת כושר גופני יהיה הדרגתי.
עפ"י שיטתו של ג'וזף פילאטיס במרבית התרגילים שפיתח, אין לבצע יותר מ – 5 -10 חזרות, תלוי בתרגיל. בנוסף לכך כאשר מעלים את מס' החזרות בד"כ הדיוק והריכוז יורדים והאפקטיביות של התרגיל יורדת . יותר מכך פילאטיס דגל בתירגול לאורך היום ולאורך השבוע. בניגוד לאימון חזרות אינטנסיבי, חד שבועי או דו שבועי,  הגורם לייצור חומצת חלב בשריר וגורם לעייפות.
 
במצב של עייפות השריר, הגוף צריך לעבוד קשה על מנת לפנות את הרעלים, והדבר עלול לגרום לעייפות של כל הגוף גם יחד.

על כן בחירה נבונה של תרגילי פילאטיס וביצועם במעט חזרות תתן תוצאות יותר טובות ותביא את הגוף והבריאות למצב הרבה יותר טוב.


סטודיו "אינפיניטי" לפילאטיס בהנהלת עדי לשם טל. 052-4415700

פילאטיס | על הסטודיו | אודות השיטה | מאמרים | טיפולים הוליסטים | שאלות ותשובות | קישורים | צור קשר

 © כל הזכויות שמורות לסטודיו אינפיניטי

Design: Parparim Designs Powered by: Blum web Design